Bekkengroep

Pelvic

Informatie                                                                                                                                                  Na de individuele behandelingen bij bekkenpijn is het mogelijk om in groepsverband verder te oefenen. Tijdens de groepstherapie worden de oefeningen uitgebreider, zwaarder en gevarieerder aangeboden. Daarnaast komen ook de houding en de dagelijkse activiteiten aan bod. Dit alles om het geleerde steeds verder te automatiseren, in te slijpen en het vertrouwen en plezier in bewegen weer terug te krijgen.

Het doel is om na de groepstherapie sportactiviteiten te kunnen hervatten of starten.

2013-09-09 20.58.51 (2)

Wanneer                                                                                                                                                                Min. 6 weken na de bevalling                 

Hoe vaak                                                                                                                                                    De cursus bestaat uit 15 lessen van 1 uur, aansluitend nog 2 controle behandelingen.

Kosten                                                                                                                                                          De groepstherapie wordt in de meeste gevallen vergoed door de zorgverzekeraar vanuit de aanvullende verzekering.  Wanneer dit niet het geval is, zijn de kosten 15 euro per les.

Tijd                                                                                                                                               Maandagavond van 20.15 – 21.15 uur

Inhoud                                                                                                                                                     –Het verlichten van (eventuele) pijn                                                                                                     –Het verbeteren van de functie en het versterken van de spieren rond het bekken                      -Het opbouwen van de dagelijkse activiteiten met daarbij aandacht voor een juist houdings- en bewegingspatroon                                                                                                                                   -Het opbouwen van de conditie                                                                                                             -Het bevorderen van vertrouwen en plezier in bewegen                                                                      -Het toewerken naar hervatten of starten van sportactiviteiten -Het delen en uitwisselen van ervaringen